Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Alvázak biztonsága

2008.12.10
 
 

Alvázak biztonsága

 

LKS - Figyelmeztet, ha a teherautó elhagyná a sávját
Az LKS (Lane Keeping Support) figyeli a teherautó helyzetét az úton. A rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha akaratlanul elhagyná a forgalmi sávját vagy a szembejövők sávjába tévedne. Legfőbb alkalmazási területe a hosszú távú forgalomban, autópályán közlekedő teherautók, amelyek egyenletes utazósebességgel, monoton forgalmi viszonyok között haladnak.

A rendszer segítséget nyújt, ha a gépkocsivezető nem koncentrál kellőképpen, mert fáradt vagy dekoncentrált. Az LKS opcióként rendelhető a Volvo FH és Volvo FH16 típusokba.

Az aktív sebességtartó automatika tartja a távolságot
Az ACC (Adaptive Cruise Control) egy aktív sebességtartó automatika, amely könnyűvé teszi a forgalom ritmusának követését, és biztonságos távolságot tart az elöl haladó jármű mögött. A rendszert továbbfejlesztették, immár nagyobb fékhatás kifejtésére képes.

Az ACC-vel a gépkocsivezető kiválasztja a követett jármű mögötti időtávolságot. Az ACC rendszer ezután a fojtószelep és a fékek automatikus kezelésével fenntartja ezt az időtávot. Az ACC távolságfigyelő rendszere rendkívül fejlett radar funkción alapul.

Az ACC opcióként rendelhető a Volvo FH, Volvo FH16 és Volvo FM típusokhoz.

 

EBS elektronikusan vezérelt gyorsfékek
Az EBS (elektronikusan vezérelt fékrendszer) tárcsafékek pontos és kiegyensúlyozott fékezési érzetet biztosítanak, hőálló tárcsarögzítés és egyszerű karbantartás mellett. Nagy fékhatás elérésére tervezték őket, miközben az elektronikus vezérlés roppant rövid válaszidőt, és így rövid féktávolságot eredményez. Az EBS Medium és High programcsomaggal rendelhető. Az EBS Medium (EBS Standard a Volvo FL és Volvo FE típusoknál) alapfelszerelés az európai piacon.

Az ESP fékstabilizálás elnéző a sofőrrel
Az ESP (Electronic Stability Program) menetstabilizáló rendszer szükség szerint elosztja a fékerőt az egyes kerekek között, ezzel elősegíti a biztonságos és biztos fékezést.

Az ESP képes minden egyes kerék egyedi fékezésére. A rendszer például regisztrálja, ha a teherautó sebessége túlságosan magas, és a jármű a megcsúszás vagy a borulás határára ér egy kanyarban, ahogy azt is, ha a pótkocsi kígyózás jeleit mutatja egy hirtelen kikerülési manőver során. Az ESP az EBS High csomag része, és 4x2, 6x2, illetve 6x4 hajtásképletű nyergesvontatókhoz rendelhető.